نحوه ثبت شکایات
نوشته شده توسط : ریحانه

نحوه ثبت شکایات مربوط به ارتباطات از راه دور در سامانه 195

 

 

برای ثبت شکایت کافی وارد سامانه 195 به این آدرس شوید: https://195.cra.ir/

 

 

گزینه های مختلفی در این سیستم وجود دارد و کسانی که می خواهند شکایت کنند و گزینه شکایت خود را انتخاب کنند ، گزینه "پرونده شکایت" را انتخاب می کنند.

 

 

گزینه دیگر "پیگیری شکایات" است که از طریق آن شخصی که قبلاً شکایتی را تنظیم کرده است می تواند شکایت خود را پیگیری کند و ببیند پاسخی دریافت شده است یا خیر.

 

 

گزینه دیگر در این سیستم "مشاهده شکایات" است که از طریق آن می توانید شکایات مطرح شده توسط دیگران را مشاهده کنید.

 

 

روش دیگر شکایت این است که شکایت خود را با شماره 195 مطرح کنید تا فرد بتواند شکایت کند.

 

 

برای طرح شکایت ، ابتدا مکان را از طریق نقشه انتخاب کنید. هنگامی که آدرس را از طریق نقشه انتخاب کردید ، آن را تأیید کنید ، سپس یکی از دسته های دفاتر اینترنت ، تلفن ثابت ، تلفن همراه ، خدمات پستی ، تابش و دفاتر پیشخوان را انتخاب کنید.

 

 

به عنوان مثال ، اگر شکایت شما از تلفن های همراه است ، آن را انتخاب کرده و سپس در قسمت سرویس مشکل خود را انتخاب کنید.

 

 

سپس باید نام شرکت یا نام اپراتور را وارد کنید.

 

 

به عنوان مثال ، ایرانسل را انتخاب کرده و "متن پیامکی" را در نوع شکایات انتخاب کرده و بقیه موارد را تکمیل کنید و سپس در مرحله بعدی مشخصات خود را وارد کنید.

 

 

پس از ورود به آن ، گزینه تشکیل پرونده شکایت را انتخاب کنید.

 

 

از شر پیامک های مزاحم خلاص شوید

 

 

معمول است که بسیاری از پیام های تبلیغاتی به صورت روزانه به مشترکان تلفن همراه ارسال می شود. کسانی که از این پیامک ها شکایت دارند می توانند آن شماره را به 195 ارسال کنند یا در سامانه 195 ثبت کنند. به گفته مقامات آن ، در صورت ثبت دو شکایت از یک شماره ، رسیدگی می شود و در صورت لزوم ، شماره و پیامک فیلتر می شود.

 

 

روش دیگر برای جلوگیری از دریافت پیام کوتاه سامانه * 800 # است که با گرفتن این شماره و انتخاب گزینه توقف تبلیغات می توانید از شر این پیامک ها خلاص شوید.

 

 

بنابراین ، * * 800 برای سیستم های پیام کوتاه قابل استفاده است.

 

 

برای شماره های شخصی که پیام های متنی ارسال می کنند ، می توان این شماره را به 195 ارسال کرد.

 

 

چگونه از ارتباطات راه دور شکایت کنیم؟

 

 

همانطور که در بالا توضیح دادیم ، می توانید شکایات خود را در مورد ارتباطات از راه دور در سامانه 195 ثبت کرده و اعتراضات و شکایات خود را در آنجا ثبت کنید.

 

 

این سیستم شکایات را بررسی کرده و نتایج را اعلام می کند.

 

 

نتیجه

 

 

در زندگی روزمره ، ما با ابزاری روبرو می شویم که بیشتر مربوط به ارتباطات از راه دور و ارتباطات است و ممکن است در این ابزارها از جمله اینترنت ، تلفن ثابت و ... با مشکل روبرو شویم یا از شرکت های مربوطه شکایت داشته باشیم ، بنابراین برای این منظور ، سیستم برای پاسخگویی به شکایات مردم در این زمینه طراحی شده است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: